گزارش شهردار مشهد بعد از ۲ روز عملیات مداوم| پیش بینی بودجه برای جبران خسارات ناشی از سیل مردم + فیلم رفع تمام آب‌گرفتگی‌ها در مشهد | آمادگی مدیریت شهری برای بارش احتمالی جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم آخرین وضعیت سیل در مشهد از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قطعی برق در برخی از مناطق مشهد (۲۷ اردیبهشت۱۴۰۳) ویدئو| تخریب دیوار اراضی متعلق به آستان قدس در خیابان سپاه| آمادگی مشهد برای سیلاب احتمالی در روز جمعه (۲۸اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز مجدد بارش شدید باران در مشهد | آماده‌باش تمام دستگاه‌های امدادرسان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پشتیبانی ویژه ستاد اجرایی فرامین امام(ره) از مناطق سیل زده خراسان رضوی و مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: مجموعه شهرداری از کمک‌های جهادی حمایت می‌کند برآورد خسارت ۱۰۰ میلیاردتومانی سیلاب در کلات نادری (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور خراسان رضوی: بیشتر محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی باز هستند + فیلم آخرین وضعیت سیل در نیشابور از زبان فرماندار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) خسارت لوازم خانگی و ساختمان‌های تخریب‌شده سیل مشهد پرداخت خواهد شد روایت اهالی سپاه۶۹ منطقه سیدی مشهد از سیلی که زندگی‌شان را با خود برد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس استقرار و کمک‌رسانی تیم ویژه مقابله با بلایای طبیعی ارتش در مناطق سیلابی مشهد پاکسازی فضای سبز شهری بعد از سیلاب روز گذشته مشهد تردد در مسیر روستا‌های گردشگری طرقبه شاندیز ممنوع شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس دهی در پایانه مسافربری مشهد طبق روال عادی انجام می‌شود (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاور شهردار مشهد: آفت بزرگ برای نیرو‌های روابط عمومی و رسانه‌ای این است که به نیروی اداری تبدیل شوند سخنگوی سپاه پاسداران: ما در حوزه رسانه‌ای نتوانستیم مجاهدت کسانی را که مدیریت می‌کنند به اطلاع مردم برسانیم حاجی‌بگلو: اگر قصوری در سیل مشهد رخ داده باشد، حتما به مرجع قضائی معرفی می‌شود
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهردار نگاه ویژه‌ای به بازگشایی پادگان دارد | عضو جانشین شورای شهر، فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۴۵۹۳
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهردار نگاه ویژه‌ای به بازگشایی پادگان دارد | عضو جانشین شورای شهر، فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد+ فیلم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردار نگاه ویژه‌ای به بازگشایی پادگان دارد، امیدوارم پارک جهانشهر که جزو برنامه‌های آقای قلندر است با اهتمام ویژه‌ای انجام شود و فضای سبز موجود گسترش پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان، امروز، ۲۶ تیر ماه، در هشتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی است. سلامت جسم، جان و روان، زیربنا و عامل پیشرفت و تکامل هر جامعه‌ای بوده و این مهم جز با کمک به مددجویان نیازمند میسر نخواهد بود.

وی بیان کرد: ۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان است، شورایی برخاسته از قانون اساسی مترقی نظام اسلامی. این مهم است که انحرافی از قانون اساسی ایجاد نشود.

آغاز ماه محرم دیگر محور صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه بود و گفت: فلسفه کار امام حسین (ع) به عنوان نقشه راه باید پیوسته مدنظر باشد و نظام فکری، رفتاری و گفتاری خود را بر این اساس تطبیق دهیم. شور و شعور حسینی باید توام با هم مدنظر باشد. شهرداری برنامه‌ریزی‌های مختلفی را برای این ایام تدارک دیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: توجه به بعد و ظرفیت‌های مردمی که همیشه مد نظر سازمان فرهنگی بوده، در این دهه محرم نیز باید شاهد آن باشیم. شورا و شهرداری بر جنبه مردمی برگزاری مراسمات تاکید دارند. رمز ماندگاری این مناسبت‌ها تنها مردمی بودن است، اگر از مردمی بودن خارج شود کیفیت لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه شهردار نگاه ویژه‌ای به بازگشایی پادگان دارند، عنوان کرد: امیدوارم پارک جهانشهر که جزو برنامه‌های آقای قلندر است با اهتمام ویژه‌ای انجام شود و فضای سبز موجود گسترش پیدا کند تا فضای خوبی در دسترس مردم و زائران قرار بگیرد.

موحدیان با اشاره به پنجاه‌ونهمین سالروز تاسیس سازمان اتوبوسرانی تصریح کرد: اتوبوسرانی زحمات طاقت‌فرسایی دارد. در زمان‌هایی مانند سال تحویل و شب‌های قدر که همه کنار خانواده هستیم، اتوبوسرانی خدمات ارائه می‌دهد که این عبادت است و باید قدرشناس زحمات آن‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شورای ششم بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تمرکز دارد. ۱۴۲ دستگاه اتوبوس و میدل‌باس را خریداری کردیم و در اختیار شهروندان قرار گرفته است. باید خدمات حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم و با همکاری مردم حمل‌ونقل خصوصی کاهش پیدا کند تا هوای پاک در اختیار مردم قرار بگیرد و ترافیک کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از امروز در خدمت آقای خلیل موحد هستیم و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. از نظراتشان با توجه به حضور در شورا‌های گذشته استفاده خواهیم کرد.

«خلیل موحدی محصل» عضو جانشین شورای شهر مشهد مقدس شد

در ادامه این جلسه، خلیل موحدی محصل، با قرائت سوگندنامه، به شکل رسمی، عضو جانشین شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ( جانشین هاشم‌ دائمی) شد.

وی پیرو نامه فرمانداری شهرستان مشهد، به عنوان عضو جانشین، در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس حضور یافت.

موحدی با ادای سوگند در این جلسه، فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد.

تذکر دو عضو شورا

در این جلسه سید حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردار اظهار کرد: جا داشت شهردار در سال اولی که این نعمت نصیبشان شده و ایام محرم را درک می‌کنند به تمام نوجوانان و جوانان انقلابی شهر سر می‌زدند و مشکلات تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی را رصد می‌کردند.

وی بیان کرد: اولین مطالبه من از شهردار این بود که پتانسیل هر سازمانی منابع انسانی است، اما در خصوص این مطالبه من هیچ اتفاقی رخ نداده و تعیین تکلیف در قرارداد‌ها انجام نشده است. شهردار باید این موضوعات را پیگیری کنند.

در ادامه خلیل موحدی محصل، عضو جانشین شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جلسات غیر علنی شورا برای تسهیل مصوبات جلسه علنی است و مساله محرمانه‌ای نباید در آن مطرح شود. امروز شاهد بودیم طرحی از کمیسیون فرهنگی با مهر محرمانه طرح شد که اساس این کار غلط است. در مصوباتی که بار مالی دارد بهترین ناظر مردم هستند. اگر نماینده مردم هستیم و کار کارشناسی کردیم، باید شفاف باشد.

مصوبات

در ادامه این جلسه، شهرداری مشهد مکلف است نسبت به نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر اقدام کند.

بر این اساس معبر فرعی رضوی‌ها ۷ واقع در توحید ۱۱ به نام شهید علی‌اکبر زحمتکش، معبر فرعی فدائیان اسلام ۱۶ واقع در خیابان فدائیان اسلام به نام شهید مهدی حسین‌زاده ناظری، معبر فرعی پایداری ۱ واقع در بلوار پایداری (سرافرازان) به نام شهید غلامرضا فرهنگ، معبر فرعی دادگستر ۹ واقع در وکیل‌آباد ۶۷ به نام شهید احمد روحانیان، معبر فرعی شاهنامه ۱۳ واقع در بلوار شاهنامه به نام شهید غلامرضا و معبر خیابان نوغان ۱۶ واقع در خیابان نوغان به نام شهید مجید طهوریان عسگری نامکذاری شدند.

شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۲ (ستاد، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته) و در راستای جلب رضایت شهروندان و مخاطبان روزنامه شهرآرا و تسهیل در تسویه مبلغ پرداختی، تعرفه فروش روزنامه شهرآرا از مبلغ ۴۲ هزار ریال به ۴۰ هزار ریال کاهش یافت.

 اعزام کاروان اربعین حسینی (ع) شهرداری مشهد به عراق 

در بخش دیگری از جلسه لایحه اعزام کاروان اربعین حسینی (ع) شهرداری مشهد به عراق به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای اجرای برنامه‌های تدوینی (اعزام کارگران خدمات شهری، اتوبوسرانان، راهنمای زائر و عوامل ستادی حداکثر به تعداد ۱۰۰۰ نفر و اتوبوس و ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری و ... حداکثر به تعداد ۱۸۰ دستگاه برای حضور و خدمت‌گزاری در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در کشور عراق در سال ۱۴۰۲) تا سقف مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال با نظر و اختیار شهردار مشهد و با رعایت تبصره‌ها اقدام کند.

تعداد و نحوه انتخاب افراد اعزامی به کشور عراق با پیشنهاد ستاد اربعین حسینی (ع) و موافقت شهردار مشهد خواهد بود. اعزام کلیه عوامل ستادی از جمله کارگران خدمات شهری، اتوبوسرانان و راهنمای زائر بدون احتساب حق مأموریت خواهد بود. هزینه‌های انجام شده متناسب با تفاوت نرخ ارز در زمان هزینه‌کرد به نسبت زمان تصویب این مصوبه و براساس نرخ رسمی درج شده در تابلو‌های اعلام نرخ صرافی‌های دارای مجوز تعدیل خواهد شد.

شهرداری مشهد مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ و در بودجه‌های سنواتی منعکس و در حساب‌های فی‌مابین با دولت (از محل اعتبارات زیارت و ...) اعمال کند. همچنین شهرداری مشهد مکلف است الزام فرهنگی اجرای این مصوبه را با قید فوریت حداکثر ظرف مدت یک هفته تهیه و به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورا ارسال کند. دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان عضو ناظر در ستاد اربعین حسینی (ع) شهرداری مشهد تعیین و معرفی می‌شوند.

مسئولان نجف در حوزه خدمات شهری به شهرداری مشهد نمره عالی دادند

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در خصوص این مصوبه اظهار کرد: هزینه‌هایی که در زمینه اربعین انجام می‌شود هزینه نیست، تکلیفی در حوزه پدافند غیر عامل در بخش فرهنگی و امنیت ملی است. بخشی از کار را ما انجام می‌دهیم. حوزه خدمات شهری در شهر نجف بر عهده شهرداری مشهد گذاشته شده و در حوزه حمل‌ونقل نیز ورود پیدا کردیم.

وی افزود: بازخوردی که از حضور همکاران شهرداری مشهد در نجف و در حمل‌ونقل داشتیم بسیار پررنگ بوده است. معاون استاندار و شهردار نجف و شهرداران حومه دو هفته گذشته در مشهد حضور داشتند که تشکر کردند و به همکاران ما مخصوصا در حوزه خدمات شهری به شهرداری مشهد نمره عالی دادند. همچنین اعلام نیاز کرده و نیاز‌های جدیدی را مطرح کردند که بخشی در حوزه کاری شهرداری بود و بخش دیگری در استان مورد توجه قرار گرفت.

شهردار مشهد ادامه داد: امسال دمای هوا بسیار بالا است و تاکید داشتند نیرو‌هایی که خدمت می‌کنند توانمند و باتجربه باشند. ما به هیچ عنوان براساس ارتباطات کسی را اعزام نخواهیم کرد. در زمینه حمل‌ونقل با آقای گنابادی‌نژاد صحبت کردیم، براساس آخرین مذاکرات وزیر کشور عراق و ایران که هنوز توافق قطعی نیست، قرار شده حمل‌ونقل و زائران از مرز خسروی به عراق ارسال شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->